F07 storspelade i Warbergsspelen!
2018-04-08 17:36
Lerum Röd tackar klacken i Wictory Center
Helgen 6-8 april spelade FBC Lerum F07 återigen Warbergsspelen med, som enda klubb i klassen, två lag på plats.

Truppen åkte ner till Varberg redan fredag eftermiddag för ett parti bowling på Bruket och därefter middag på anrika Restaurang Monark. Något försenad inkvartering på nybyggda och fantastiskt fina Trönninge skola pga ett ihållande larm, men tillslut var alla nere i sovsäckarna och gnisslade runt på sina luftmadrasser.

Lördag morgon började cupandet vilket för Lerum Röd innebar match mot Norrköping och för Lerum Svart match mot Tvååker. Skön start med vinst för bägge lagen, därefter lunch och det obligatoriska lekplatsbesöket.

Lagens eftermiddagsmatcher var placerade efter varandra i Warberg ICs huvudarena Wictory Center, vilket var upplagt för gemensam hejaklack. Nu var det Lerum Svarts tur mot Norrköping medan Lerum Röd mötte Värnamo. Det var närmast allsvensk nivå på läktaren när Lerums banderoller rullades ut och stortrumman manade fram till ytterligare två segrar!

Middag på Monark och så kvällsmatcher. Lerum Svart mot bekanta Kärra och Lerum Röd mot Borås slutade med oavgjort och ytterligare en vinst. Välförtjänt dusch och lite kvällssnacks och tidigare något slitna tjejer fick nytt spring i benen. Som väntat något lättare nattning kväll nummer två...

Söndag morgon innebar strålande sol och naturligtvis nya matcher. Lerum Svart tog ytterligare en vinst mot Fristad medan Lerum Röd fick sin första förlust mot bekanta Stenungsund. Ihoppackning och städning på skolan och vidare till sista lunchen med gänget. Ni vet var.

Lerum Röd fick avsluta cupen med vinst mot Veddinge medan Lerum Svart med minsta marginal förlorade en oerhört jämn match mot Sunnanå. Som sig bör, medaljer till alla och därefter hemfärd.

Det har varit fantastiskt roligt att få ha hand om alla våra 20 tjejer, och kanske än mer att se hur kul de har och tar hand om varandra!

/Ledarna

Fair Play Cup2022-04-11 11:05