Pojkar 2010
P10 Säsongen 2022/23

Vi är ett gäng 2010or från Lerum och Gråbo som 2023/24 tränar i Rydsbergshallen på tisdagar och i Hjällsnäshallen torsdagar.

Om du bor i Lerum eller Gråbo med omnejd och vill testa på att spela innebandy så är det bara att höra av sig till våra tränare Nils-Olov, Hans, Daniel C, Anders, Patrik, Stefan eller Fredrik. Kontaktuppgifter finns under "Kontakt".
FBC Lerum P10 vinner Björnslaget 2023
2023-09-05 22:13
Glada vinnare! Foto: N-O Hermansson

Efter 4 jämna gruppspelsmatcher där vi vinner tre och förlorar en stod vi som gruppvinnare i P10/11 gruppen. I slutspelet vann vi sedan semifinalen mot Frölunda och sedan finalen mot Kinna och kunde därmed lyfta bucklan.

P10 spelar sitt första Gothia Cup
2023-01-08 17:35
Foto: Christoffer Sturesson / N-O Hermansson (3 bilder som inte är på innebandyplanen)

I början på Januari spelade vi vårt första Gothia Cup med laget. Det var också den första cupen vi spelade med slutspel baserat på matchresultaten under gruppspelet.

Gymnastiktjejer ledde styrkepass
2020-10-24 16:07
Magövning
Att titta på var ju lätt, men när killarna skulle göra själva visade det sig att detta var riktigt jobbigt! De fick testa på flera bra övningar och avslutade med stafett innan boll och klubba fick komma fram.

Tigrarna hejade fram Herrlaget till vinst mot Floda
2019-12-08 18:25
8 dec 2019
Efter att ha rett ut att höger är vänster och vänster är höger i Lerums nya arena satt vi på plats med stora delar av laget och såg FBC relativt enkelt slå Floda med 12-5.
Camp Endorfin
2019-08-24 18:08
Träning och kickoff
Det märktes att killarna var sugna på att börja spela innebandy igen, även om fysträning fortfarande inte är så populärt.

Vår andra träning gästades av en spelare och en tränare från A-laget och där fick vi många nya idéer både för själva övningarna och i hur man kan bygga en positiv stämning i laget. Uppskattat både av spelare och ledare.

Kickoffen på kvällen var en högljudd historia, där våra tre kämpande killar säkrade en plats i finalen där de slog A-laget i chippning av bollar, men fick se sig slagna av p10p.