SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
FBC Lerum
VI GILLAR INNEBANDY
Pojkar 2009
Trivselvärd och seketariat
2019-11-10 14:25

Hej,


FBC Lerum och andra klubbar har fått en dragning om ett nytt projekt som handlar om ”Hallklimatet i våra hallar”. Det handlar om hur vi alla sköter oss, allt från ledare till publik.

Viktigt att vi i FBC Lerum gör allt för att genomföra dessa åtgärder för att visa att vi står bakom detta. Se info här: 

https://www.innebandy.se/vastsvenska/forening/hallklimat/


Vi har fått en Roll Up som ska stå i entrén vid match. Den står inne i Cafét nu i början. Trivselvärdar tillser att denna kommer på plats och vid sista matchen för dagen ställs de tillbaka. 


Senast 3 minuter innan matchstart träffas alla ledare från både hemmalag, bortalag och domare på barn och ungdomsnivå vid sekretariatet för att hälsa på varandra i en lugn miljö och ledarna visar upp sina ledarlicenser (minst en ledare i båset behöver ha ett giltigt ledarlicenskort).  Hemmalagets ledare initierar till träffen.


Jingel Spelas precis innan match av sekretariatet. Jinglarna finns på hemsidan under introjingel.(tanken är att dessa ska komma på på spotify) 

https://www.innebandy.se/vastsvenska/forening/hallklimat/introjinglar/


Det finns även en text som kapten eller annan spelare kan läsa upp för spelare och publik innan matchstart. 


Innan under och efter match Med start v 41 ska vi ha trivselvärdar som är ambassadörer för ett gott hallklimat. I samband med kallelse till hemmamatcher kommer vi ange vilka föräldrar som får detta viktiga uppdrag. Västar till trivselvärdar erhålls på plats. (Förvaras på Caféet på Rydsberg, Caféet på Arenan resp. i föreningsrummet i Hjällsnäs.)

 

Läs mer: https://www.innebandy.se/vastsvenska/forening/hallklimat/trivselvard/


Incidentrapport På hallklimat.se hittas ett formulär där man kan skriva in om det har varit incidenter i samband med match. Detta gäller incidenter som sker utanför sargen. Domarna har ansvaret för det som sker innanför sargen. Incidentrapporten hittas under incidentrapport eller via QR koden.

Kontaktperson Varje förening har en kontaktperson för hallklimatsfrågor. För FBC Lerum är det Daniel Engström (ungdom@fbclerum.se)


Ni som blir utsedda till Trivselvärdar och Sekretariat är självklart välkomna att ställa frågor till de tränare som är med på aktuell match. 


Manual för trivselvärdar:

https://www.innebandy.se/vastsvenska/forening/hallklimat/trivselvard/


Nyhetsarkiv
Träning 23 aug-20232023-08-24 21:21
Gothia cup 5-8/1-232023-01-08 17:25
Spelschema våren 20202020-01-08 11:51
Inställda träningar2019-10-23 16:32
V 43 och V44 Höstlovet2018-10-22 13:08
Säsongen 2018/20192018-08-05 16:34
Vår säsongs avslutning2018-05-30 16:13
Jul/nyårs uppehåll2017-11-16 16:08
Fotografering2017-10-27 18:04
Säsongen avslutas 10/62017-05-10 10:35
Påsklovet2017-03-28 20:37
Sportlovet2017-02-08 15:41