F07
Succé i Göteborgs Cup
2018-05-02 10:44
Medaljutdelning efter sista matchen:)
Valborgshelgen spelade FBC Lerum F07 Röd Göteborgs Cup i klassen F11.

Det var 22-23 förväntansfulla tjejer och 3 ledare som började lördagen med två matcher i Lundbystrand. Eftersom vi spelade i F11 klassen så bjöds det på tuffare motstånd än normalt eftersom flera av lagen hade en hel del 06:or i sina uppställningar. Lördagen började med vinst mot Älvstranden med 3-0, därefter var det dax för första matchen mot internationellt motstånd och Norska Tunet. En tuff och spännande match som vi tillslut vann med 1-0 och tjejerna var super glada.

Söndag morgon bjöd på strålande sol och nya matcher. Vi började med tuffast möjliga motstånd Stenungsund! Flera av tjejerna vet hur det känns att möte det troligtvis bästa laget i Västra Sverige. Sist var det förlust med 8-0!
Stenungsund har ett mycket bra lag, blandat med 06/07:or, tydlig spelidé och spelar fysiskt tufft och ett lag som generellt är jobbigt att möta. Våra FBC-07 tjejer stod upp på ett fantastiskt sätt, vägrade att vika ned sig och matchen böljade fram och tillbaka. Tjejerna hade innan matchstart en kanon uppladdning med löpning och uppvärmning med god tid innan matchstart. Vi möte upp Stenungsund med lite annorlunda uppställning genom att flytta upp en av våra spelare bakom deras backlinje vilket gjorde att Stenungsund lite konfunderade och de fick jobbigt att hålla tryck på oss eftersom vi kontrade blixtsnabbt så fort vi fick tag i bollen. Bra taktik rakt igenom och en storspelande målvakt. Men till slut fick vi ge oss med 0-1. Ett grymt glatt gäng med tjejer som firade över att man BARA förlorade med 0-1:) Underbart att höra deras resonemang och hur nöjda alla var med sitt spel.

Nästa match spelades mot Zenith som vi troligtvis inte mött tidigare? Även detta gänget var en tuff nöt att knäcka. Storvuxna tjejer flera 06:or som bjöd på fysiskt spel. Våra härliga tjejer hade bestämt sig likt matchen innan att det här skulle vi vinna. Böljande match fram och tillbaka med ett högt tempo och en kampvilja från våra tjejer som saknar motstycke. Och precis som vanligt när man sliter och kämpar så kommer belöningen och det hela slutar med 1-0 vinst💪🏻.

Det har varit magiskt att få vara med era tjejer, extra kul att spela cupmatcher som bjuder på en annorlunda atmosfär och kamp.

Tack för denna gången/Ledarna

Fair Play Cup2022-04-11 11:05