Uttagning till match/Coaching filosofi

FBC Lerum vill belöna träningsflit, hur man beter sig mot varandra samt kamratskap. Dessa tre parametrar ska i första hand styra vem som ska spela i matcherna. Ju högre upp i åldrarna desto mer påverkar färdigheterna, laguttagning till match och coachning (toppning) under matchen. Graden av coachning är uppdelad i tre steg.

1. Alla ska spela lika mycket och ingen coachning får ske. Alla som tränar får vara med och spela matcher.

2. Alla ska spela. Alla som tränar får vara med och spela matcher. Coachning får ske i power play, box play samt under sista perioden.

3. Bästa laget spelar. Ledarna tar ut specifika spelare och coachning får ske under hela matchen.

B7-B10  U11-U14  U15  U16  U18
 SM                 1           1          2     3      3