Lerum Utveckling HJ
Tävlingsform och speltid
Tävlingsform

Tigers Sportlovscup spelas i Hjällsnäshallen. 8 lag deltar i cupen, lagen delas in i två grupper. Alla lag spelar minst 4 matcher. Alla spelare som ska spela i cupen ska vara anmälda innan första match.

Vinst i match ger tre poäng och oavgjord ger en poäng i gruppspelet.

Normal 0 21 false false false SV X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Tabellplacering:

Turneringsplacering avgörs genom antal poäng i aktuell grupp.

Vid lika poäng avgörs placering genom inbördes möte/n, det vill säga att en ny tabell räknas fram med berörda lag:

Inbördes placering avgörs genom antal poäng.

Vid lika poäng avgörs placering genom inbördes målskillnad, det vill säga skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål.

Är målskillnaden lika placeras det lag främst som har gjort flest inbördes mål.

Är lagen trots detta lika avgörs placering genom total målskillnad där alla resultat i gruppen räknas.

Är målskillnaden lika placeras det lag främst som totalt har gjort flest mål i gruppen.

Är lagen trots detta lika placeras det lag främst som har minst antal utvisningsminuter i gruppen.

Är lagen trots detta lika sker lottning mellan de lag som ej kunnat särskiljas.

Alla spelare får medaljer. Pokaler delas ut till vinnare av cupen, samt lagen med placering 2:a och 3:a. Vid varje match utses en matchenslirare av sekretariatet.

Matchprotokoll ska lämnas in till sekretariatet innan match start.

Speltid
Speltider är 2 x 15 min . Vi använder inte effektiv tid. "Time out" är tillåtet i slutspelet. Vid oavgjort i slutspel så tillämpas 5 minuters "sudden death" och därefter straffar enl SIBF;s regel 204 (lagen slår tre straffar var och om inte avgörande gjorts, så slår samma tre straffskyttar en straff vardera till ett lag avgjort).

Pris till matchens lirare

Vi kommer att ha ett pris till matchens lirare i båda lagen och vill kommer be ledarna om hjälp med att utse dessa spelare i motståndarnas lag.

Dispenser
Man kan få dispens för överåriga spelare. Kontakta cupansvarig för diskussion. Matchprotokoll inklusive alla detaljer ska lämnas in till sekretariatet innan match start.